Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine
Perearsti nõuandeliini juht: olukord on kontrolli alt väljunud
Perearsti nõuandetelefoni 1220 juht Liina Normet teatas sel nädalal sotsiaalministeeriumile, et alates selle aasta 31. juulist ei ole nad nõus enam häirekeskuse kriitilisi kõnesid vastu võtma.
Perearsti nõuandeliin 1220 selle aasta augustist enam häirekeskuse hädakõnesid ei teeninda. Foto: ÄP/Meeli Küttim
Normeti sõnul sai olukord sai alguse 2014. aasta sügisel, kui suulisel nõusolekul oli 1220 valmis ajutiselt vastu võtma häirekeskuse kriitilised kõned, mida keskuse enda arst/õde ei suuda hõivatuse tõttu teenindada.
Häirekeskuse esindaja sõnul tuleb neil igapäevaselt ette 2-3 olukorda, kus keskuse meedikul on vaja üheaegselt nõustada mitut eluohtlikus seisundis abivajajat. Sellisteks puhkudeks vajab häirekeskus koostööpartnerit, kus töötavad professionaalsed meedikud, kes omavad ka telefoni teel nõustamise oskust ja kogemust.
MiaMed OÜ taotleb hasartmängumaksu nõukogult 6000 eurot, et käivitada tasuline ööpäevaringne ämmaemanda nõuandeliin. Kõnedele hakkavad vastama kaks palgatud ämmaemandat-nõustajat.
Perearsti nõuandetelefonile1220 ja üleriigilisele lasteabi telefonile 116111 tehti eelmisel aastal kokku 236 674 kõnet. Aasta varem oli kõnede arv 230 772.
Perearsti nõuandeliinile 1220 on sel aastal pöördutud ligi 15% rohkem kui eelmisel aastal. Keskmiselt helistatakse terviseküsimuste osas abi saamiseks nõuandeliinile 22 500 korda ühes kalendrikuus. Talveperioodil sagenevad kõned populaarsetest rahvusvahelistest puhkusekuurortidest.