Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine
Kas me õpetame arste või häid suhtlejaid?
Kuidas õpetada sotsiaalseid oskusi akadeemilises vormis inimesele, kellel need pole kaasa sündinud, küsis Meditsiiniuudised TÜ patoloogilise anatoomia ja kohtuarstiteaduse instituudi juhatajalt Marika Välilt.
TÜ patoloogilise anatoomia ja kohtuarstiteaduse instituudi juhatajalt Marika Väli Foto: Postimees/Scanpix
Sellele küsimusele vastates tekkis endal kohe uus küsimus, et mis see sotsiaalne oskus on: kas sotsiaalne kompetentsus, isikutevaheline intelligentsus, isikutevahelised oskused, suhtlemiskompetentsus, suhtlemisoskused või hoopis midagi muud?
Tartu Ülikoolile ei meeldinud kõrghariduse hindamisnõukogu otsustus tulla nende meditsiiniõpet kaks aastat varem hindama ning kool kaalus selle otsuse vaidlustamist.
Kuidas õpetada sotsiaalseid oskusi akadeemilises vormis inimesele, kellel need pole kaasa sündinud, küsis Meditsiiniuudised kliiniliselt psühholoogilt ja psühhoterapeudilt Katri-Evelin Kalauselt.
Tartu ülikooli meditsiiniharidus on liiga teoreetiline ning ei õpeta tulevastele arstidele sotsiaalseid oskusi, nagu näiteks patsientidega suhtlemine, tõi välja kõrghariduse hindamisnõukogu.