Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine
Ravimikampaaniat saadab skepsis
Ravimitootjad algatasid läinud aasta lõpul
töötutele tasuta ravimite jagamise projekti. Esialgsete kalkulatsioonide põhjal
läheb ettevõtmine tootjatele maksma 12–15 miljonit krooni.
“Igasugune heategevusse lülitatud summa väärib tähelepanu, kuid eelkõige on tegemist sotsiaalprojektiga, mitte reklaamprojektiga,” selgitas Ravimitootjate Liidu esindaja Anneli Tarkmeel. Tema sõnul on tegemist esialgse arvestusega. Palju projekt tegelikult tootjatele maksma läheb, pole veel teada.
Möödunud aastal ravimi müügiloa hoidjatele
tehtud 50 ettekirjutusest olid mitmed tingitud sellest, et reklaamis viidati
infole, mida ravimi omaduste kokkuvõte ei sisalda. Ravimitootjad aga leiavad, et
korrektselt väljatoodud viidete esitamise korral võiks uuringukokkuvõtete
avaldamist retsepti väljakirjutamisõigust omavatele tervishoiutöötajatele siiski
lubada.
Ravimitootjad soovivad korraldada
heategevusprojekti, mille raames kompenseeriksid nad olulisemate
retseptiravimite omaosaluse töötute patsientide jaoks. Ettevõtmine läheks neile
maksma 12 miljonit krooni.