Perearsti nõuandeliinile 1220 on sel aastal pöördutud ligi 15% rohkem kui eelmisel aastal. Keskmiselt helistatakse terviseküsimuste osas abi saamiseks nõuandeliinile 22 500 korda ühes kalendrikuus. Talveperioodil sagenevad kõned populaarsetest rahvusvahelistest puhkusekuurortidest.
Perearsti nõuandeliini 1220 projektijuhi Külli Friedemanni sõnul on telefoni teel meditsiinialase nõu küsimine aasta-aastalt populaarsemaks muutunud. “Helistatakse oma perearsti töövälisel ajal, kui viibitakse välismaal puhkusereisil, kui soovitakse anonüümset nõu küsida,” loetles ta helistamise peamiseid põhjuseid. “Peamisteks kaebusteks on talvisel ajal külmetused, suvel putukate ja just eriti puugihammustused, vanematel inimestel vererõhuprobleemid. Väikelaste emadel on mitmeid küsimusi imikute hooldamise kohta, millega ehk oma perearsti ei soovitagi tülitada.”
Seotud lood
Perearsti nõuandetelefoni 1220 juht Liina Normet teatas sel nädalal sotsiaalministeeriumile, et alates selle aasta 31. juulist ei ole nad nõus enam häirekeskuse kriitilisi kõnesid vastu võtma.
MiaMed OÜ taotleb hasartmängumaksu nõukogult 6000 eurot, et käivitada tasuline ööpäevaringne ämmaemanda nõuandeliin. Kõnedele hakkavad vastama kaks palgatud ämmaemandat-nõustajat.
Naistearst Made Laanpere pärib Eesti Eesti Naistearstide Selts juhatuse nimel sotsiaalministeeriumilt aru, kas ämmaemandad võivad telefoni teel tõepoolest kontratseptiivide, põiepõletiku ja tupepõletiku ravimite digiretsepte välja kirjutada, nagu seda mõned nõuandeliinid reklaamivad.
Kandideerimise tähtaeg: 15.12.2024