Uus internetikeskkond Medfer ühendab omavahel tervishoiuteenuse osutajad ning meditsiiniseadmete pakkujad. Eesmärk on muuta infovahetus osapoolte vahel kiiremaks, efektiivsemaks ja läbipaistvamaks.
Küsimustele vastab Medferi esindaja Alvar Kaur.
Miks meditsiinitehnika müügi uut internetikeskkonda vaja on?
Tuge meie mõttele, et selline keskkond võiks olemas olla, andsid meile mõlemad osapooled - nii meditsiinitehnika ja -tarvikute maaletoojad kui ka nende igapäevased kasutajad. Paljud meditsiiniteenuste valdkonnas tegutsejad kurtsid, et neil kulub nö jubinate otsimisele väga palju aega, sest paljude pakkujate kodulehed on infoga väga kokkuhoidlikud. Võib leida hulga tootjate logosid, mida pakkuja esindab, aga kas nende tagant võb leida ka vajaliku jubina, jääb sageli selgusetuks. Samuti on üldjuhul sellistel lehtedel vaid palve: „Palun saatke oma päring e-mailile“. Nii tuleb Google abil otsida üha uusi firmasid, ilma et oleks teada, kas üldse õige ukse tagant sai otsitud.
Müüjad tunnistasid omalt poolt, et kuna klientide külastamine, kes just igapäevaselt ei osta, läheb väga kalliks, siis nendest on üldjuhul loobutud ja pühendutakse põhiliselt nn suurte kalade õngitsemisele. Koroona tegi olukorra mõlemale poolele veelgi komplitseeritumaks, kuna kliendi juurde minna ei lubatud. Pakkuja juurde polnud ostjal ka mõistlik trügida, seest kõik istusid kodukontoris. Seega leidsime, et meie pakutav keskkond peaks aitama tehingu osapooli pooli nii kokku viia, et ülaltoodud mured saaksid kas just jäädavalt murtud, kuid oluliselt leevendatud kindlasti.
Kui mul on välja kujunenud firma, kellelt ostan, siis miks ma peaks otsustama selle keskkonna kasuks?
Ega kohustust polegi, kuid uus keskkond annab suurepärase võimaluse teada saada, kas peale selle nn püsifirma pakub ehk veel keegi sama toodet ja äkki on tema tingimused hoopis paremad? Samuti pole vist ühtegi meditsiiniteenuste pakkumise sfääris tegutsejat, kes aegajalt ei seisaks küsimuse ees – kust ma seda toodet võiksin leida? Kas tootele on alternatiive? Mis on hind? Tarnetingimused? Hoolduse ja remondi võimalused?
Kuidas kujuneb ostuhind Medferi kaudu ostes?
Medferi kaudu päringute esitamine ostu hinda kallimaks kindlasti ei muuda, sest peale päringu esitamist suhtlevad päringu tegija ja kõik päringule vastata soovijad omavahel juba otse. Ka kogu tehing, kui pooled selleni jõuavad, toimub poolte vahel otse, ilma igasuguste Medferi poolsete tehingutasudeta.
Mis see teenus osapooltele maksab?
Nagu juba mainisin, siis ostjale on teenus täiesti tasuta. Tuleb ennast vaid meie keskkonnas
www.medfer.ee kasutajaks teha. Me nimetame seda keskkonda omavahel lihtsalt „soovide kaevuks“ – viskad päringu sisse ja jääd ootele, kas soov täitub ja kui, siis kuidas ja kes selle täidab. Pakkujad peavad päringute nägemiseks tegema Medferiga 6-12kuulise lepingu, millele kehtib kuni selle aasta lõpuni soodustushind.
Millest oleneb pakkujale selle tasu suurus?
Tasu suurus sõltub valdkondade arvust, millistes on pakkujad tegevad ja millistes päringuid saada soovivad. Kokku on valida 24 valdkonda ja lisaks veel alavaldkonnad, mis on olulised pigem ostjale päringu koostamisel.
Milleks sellist valdkondadesse jagamist üldse vaja on?
See aitab välistada päringu tegijate poolset pakkujate nii öelda spämmimist ehk pakkujad ei saa oma meilile keskkonda edastatud päringuid, mis tema poolt lepingus registreeritud valdkondi ei puuduta.
Kui aeganõudev on päringu tegemine?
Kõigepealt on vaja teha end kasutajaks, mis võtab vaid kaks-kolm minutit. Päringu enda ettevalmistamisele kulub neli-viis minutit. Kõik muidugi oleneb ka sellest, kui täpselt ja põhjalikult on soov eset kirjeldada ja tingimusi välja tuua. Nii võib kuluda ka 10-15 minutit, kui on vaja lisada erinevaid faile, põhjalikku kirjeldust jne. Samas mida täpsem ja detailsem on päring, seda lihtsam on pakkujatel korrektset ja asjakohast vastust koostada.
Kuidas päringu tegija teada saab, kas üldse ja kui, siis kellele pakkumised on edastatud?
Päringu tegija saab kohe pärast päringu ära saatmist kasutajaks tegemisel märgitud meilile teate, mitmele pakkujale on päring edastatud ja seda koos konkreetsete firmade nimedega, kes peaksid siis päringu tegijale pakkumised saatma.
Kui kiiresti on päringule tagasisidet oodata?
Kõik sõltub sellest, kui kiire päringule vastuse saamisega on. Päringut tehes on võimalik märkida, mis kuupäevaks vastust soovitakse. Samas ei tasu reaalsustaju kaotada ja märkida, et vastust oodatakse juba homseks. Samuti tuleb arvestada, kas tegemist on suhteliselt tavalise seadmega (nt pikkusemõõtja) või mõne spetsiifilisema tootega (nt günekoloogiline ultraheli).
Kui suur on Medferi kliendibaas s.t. kui palju on potentsiaalseid ostjaid ja pakkujaid?
Kuigi meie soov on, et seda keskkonda kasutaks päringute tegemiseks 99% professionaalsetest valdkonnas tegutsejatest, siis me arvestame tuhandete huvilistega. Päringu tegijateks võivad olla perearstid, loomaarstid, hambaarstid, tervisekeskused, hooldekodud, SPA-d, füsioterapeudid, silmaarstid, maakonna haiglad, keskhaiglate ja regionaalhaiglate erinevate osakondade vastutavad arstid ja õed jne. Seega kõik inimesed, kes kasutavad igapäevaselt oma töös meditsiiniseadmeid ja nende tarvikuid.
Mis puudutab pakkujaid, siis selles valdkonnas tegutsevaid firmasid on Eestis veidi üle saja. Medferi keskkonnaga on tänaseks ühinenud nii suuri firmasid kui ka väiksemaid, mis tegutsevad vaid mõnes valdkonnas. Kõik need keskkonnaga ühinenud firmad katavad juba kenasti kõik valkonnad.
Samas töö selle nimel jätkub, et järjest uusi pakkujaid meie keskkonda tuua. Oleme väga rõõmsad, kui mõni potensiaalne pakkuja ka ise meid üles otsib ning avaldab soovi keskkonnaga ühineda.
Kas tegelete ka riigihangetega?
Riigihangetega me ei tegele. Samas ei saa välistada situatsiooni, et mõni riigihanke kohuslane esitades päringu läbi meie keskkonna, soovib teada saada orienteeruvat hinda hankele mineva objekti kohta või täpsemat tehnilist kirjeldust.
Seotud lood
Notino ilutoodete veebipood pakub laia tootevalikut just talveperioodiks, mis aitavad talve kergemini ja tervemana vastu pidada.