Alkoholi miinimumhinna kehtestamise idee on Kanadast ja Suurbritanniast alguse saanud üsna radikaalne initsiatiiv, mille eesmärk on vähendada arutute hindadega sooduspakkumisi jaekauplustes ning seeläbi piirata ostetavaid alkoholikoguseid, kirjutab Saku õlletehase juht Margus Kastein Äripäevas.
Suurbritannia on ajalooliselt üsna napsulembene maa, kus aastas joodud absoluutalkoholi kogus inimese kohta oli veel mõni aasta tagasi ligi 10 liitrit. Suurte kaubanduskettide vaheline konkurents on seal tekitanud olukorra, kus alkoholi kasutatakse ühe instrumendina kettidevahelises konkurentsis. Teisisõnu, hinnakampaaniad, kus tooteid pakutakse absurdselt odavalt, sageli alla ostuhinna, on seal pigem normiks kui erandiks.
Seotud lood
Õiguslik analüüs tuvastas, et alkoholile piirhinna, sealhulgas miinimumhinna kehtestamine on õigusvastane nii Eesti kui ka Euroopa Liidu õigusest lähtuvalt.