Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine
Perearsti nõuandetelefonile tehakse aastas 230 000 kõnet
Perearsti nõuandetelefon 1220 vastab aastas enam kui 230 000 pöördumisele, kaheksa tegevusaasta jooksul on kõnede arv aasta-aastalt kasvanud. Uuringu „Elanike hinnangud tervisele ja arstiabile 2013’’ andmetel oli 90% nõuandeliinile helistanutest saadud nõuannetega rahul.
Perearsti nõuandetelefoni arst Lauri Laas julgustab perearsti töövälisel ajal ootamatu tervise halvenemise korral võtma esmalt ühendust perearsti nõuandetelefoniga, et saada kodust lahkumata nõu edasise tegevuse osas. „Pädeva nõuande saamiseks tervisehädade korral piisab enamusel juhtudest nõuandetelefonile helistamisest, mida on ka väga kehva enesetundega lihtsam teha kui võtta ette teekond haigla esmaabisse,“ lausus Lauri Laasi
Iga päev pöördub mitukümmend inimest terviseameti poole, sest ei leia endale Tallinnas perearsti. Arsti leidmise teeb keeruliseks ajale jalgu jäänud süsteem, kirjutas Tarbija24.
Haigekassa juhatus otsustas läinud nädalal, et üleriigilist perearsti nõuandetelefoni teenust hakkab ka uuel perioodil pakkuma senine teenuseosutaja Arstlik Perenõuandla OÜ.