Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine
Konverents võtab luubi alla õpetajate ja õpilaste vaimse tervise
Täna, 9. detsembril toimub Tallinna
Ülikoolis SEYLE projekti konverents, kus käsitletakse Eesti õpetajate ja
õpilaste vaimset tervist võrdluses teiste Euroopa maadega.
SEYLE (Saving and Empowering Young Lives in Europe), on üle-Euroopaline uuring, mille eesmärgiks on edendada 14–15–aastaste kooliõpilaste vaimset tervist läbi ennasthävitava ja riskikäitumise ennetamise. SEYLE uuringut rahastab sotsiaalministeerium ja Euroopa Komisjoni 7. raamprogramm ning selles osaleb 12 Euroopa riiki.
Tallinna Lastehaigla psühhiaatriateenistuse
juhataja Anne Kleinbergi sõnul liigub laste vaimne tervis Eestis allamäge, laste
neurootiliste ja stressiga seotud häirete esinemine on viie aasta jooksul
tõusnud üle 20%.
Sotsiaalminister Hanno Pevkuri sõnul peab
suurenema nii lasteaedade kui ka koolide personali võimekus laste tervise ja
eelkõige vaimse tervise edendamisel.
Mullu läbi viidud Eesti täiskasvanud
rahvastiku tervisekäitumise uuringu järgi oli viimase 30 päeva jooksul suurt või
peaaegu talumatut stressi tundnud 15% Eesti elanikest.
Vaatamata kogukondade pidevale arengule on
laste vaimse tervise probleemide tähtsus suurima terviseprobleemina arenenud
riikides kasvamas. Euroopas on laste ja noorukite psüühikahäirete levimus 8%
kuni 23%. Levimus on tõusuteel, eriti psühhosotsiaalsete häirete osas.