Kui inimestele on laekunud abivahendi ostmise või üürimise eest oodatust suurem arve, ei pea nad suuremat arvet maksma.
- Sotsiaalkaitseminister Margus Tsahkna Foto: Andras Kralla
„Lapsevanemad ei pea tasuma senisest suuremaid arveid abivahendite eest. Vabandan tekkinud segaduse pärast. Sotsiaalkindlustusamet peab tekkinud jama kiiremas korras lahendama. Nagu ikka, tuleneb enamik probleeme puudulikust suhtlemisest ja siin on kõvasti arenguruumi ning võtame selle käsile. Reformi eesmärk on see, et kõik saaksid neile vajamineva abivahendi ega peaks kuude kaupa ootama uue rahastuse algust. Selleks suurenes abivahendite eelarve käesoleval aastal 2,4 miljoni euro võrra. Mingit hinnatõusu ei tule, pigem peaksid hinnad valikuvõimaluste tekke tulemusel langema ning üles kerkinud olukord näitab selgelt, kui läbipaistmatu on siiani süsteem olnud. See peab muutuma,“ ütles sotsiaalminister Tsahkna.
Täna hommikuse seisuga oli Sotsiaalkindlustusametisse pöördunud 24 inimest, kellele oli Invaru OÜ saatnud ootamatult suure abivahendi arve. Probleem võib puudutada ligikaudu kahte sadat inimest, kellega SKA võtab viivitamatult ise ühendust. Kui SKA pole veel jõudnud ühendust võtta, palume ise teavitada neid suurema arve laekumisest. Sotsiaalkindlustusamet võtab kõik laekunud juhtumid erimenetluse alla ja lahendab need lähiajal.
Käesoleva aasta 1. jaanuarist käivitus uus sotsiaalsete abivahendite müümise ja rentimise korraldus. Määruse eesmärk oli teha abivahendite süsteem senisest lihtsamaks ja läbipaistvamaks. Invaru OÜ poolt tehtud ühepoolne hinnatõstmine on märk sellest, kui läbipaistmatu oli süsteem enne. Uus korraldus annab inimestele valikuvõimaluse erinevate pakkujate vahel. See tähendab, et inimene saab abivahendeid osta kõikidest abivahendeid pakkuvatest firmadest, lähtuvalt sellest, kes pakub parimat hinda, teenusekvaliteeti jms.
Nädala jooksul leitakse lahendus, kas inimesele laekunud arve vahe kompenseerida või pakkuda talle mõni soodsam võimalus.
Seotud lood
Eesti Perearstide Selts teatas, et perearstid jätkavad abivahendite tõendite ajutist väljastamist senisel kujul.
Sotsiaalkindlustusamet vabandab kõikide inimeste ees, kes on aasta alguses jõustunud muudatuste tõttu sattunud hätta abivahendite saamisel. Koostöös teenusepakkujatega suhtleme iga inimesega individuaalselt, ebaõiged arved tühistatakse.
Uuest aastast muutuvad igapäevaeluks ja tööks vajalikud abivahendid lihtsamini kättesaadavaks ning nendega seonduv asjaajamine kiiremaks ja mugavamaks. Kel on juba praegu abivahendikaart ja vajalikud abivahendid olemas, võib suunduda jätkuvalt otse abivahendeid pakkuvasse ettevõttesse ega pea midagi teistmoodi tegema.
Riigikogu sotsiaalkomisjon leidis tänasel kohtumisel huvigruppidega, et abivahendite reformi ettevalmistamisel ja käivitamisel oli kommunikatsiooni puudujääke riigi, sihtrühmade ja abivahendeid pakkuvate ettevõtete vahel.
Kandideerimise tähtaeg: 15.12.2024