Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine
E-konsultatsioonide kasutus on kahekordistunud
Haigekassa selle aasta 9 kuu tulemustest selgub, et teenuseid nagu e-konsultatsioon, teraapiafond ja perearsti nõuandetelefon on kasutatud varasemast veelgi aktiivsemalt.
Viimastel aastatel on loodud mitmeid nõustamislahendusi, mille eesmärgiks on anda tervisemurega inimesele asjatundlikku ja kiiret abi. Ravijärjekordade leevendamisel on oluliselt abiks e-konsultatsioon teenus, mis võimaldab perearstil eriarstilt patsiendi tervisemure kohta nõu küsida ilma, et patsient peaks ise eriarsti järjekorras ootama. Selle aasta jooksul kahekordistus perearstide e-konsultatsioonide kasutus ja 670 perearsti üle Eesti arutasid patsientide juhtumeid eriarstidega 14 198 korral. Keskmiselt on iga perearsti nimistu kasutanud e-konsultatsiooni 41 korral.
Perearstid saavad hakata tulevast aastast küsima e-konsultatsiooni teiste seas ka taastusravi ja valuravi arstidelt, naha- ja suguhaiguste arstidelt ning veresoontekirurgidelt.
Aasta algusest on perearstidel võimalus küsida e-konsultatsiooni ka veresoontekirurgidelt, ITK veresoontekirurgi Veronika Palmiste sõnul on süsteem käivitunud hästi – esimese nädalaga on juba ka reaalseid abisaajaid.
Ühena esimestest e-konsultatsiooni kasutusele võtnud regionaalhaigla kopsuarst Pille Mukk on senise arenguga rahul ja loodab, et tulevikus saabuvad kõik patsiendid talle just e-saatekirjaga. Pille Mukk vastas küsimustele e-konsultatsiooni kohta.