Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine
FDA nõuab ravimifirmadelt internetireklaami pärast aru
USA toidu- ja ravimite järelevalveamet FDA
on hoiatanud 14 ravimifirmat reklaamide eest, mis ilmuvad muuhulgas ka Google
otsingumootorit kasutades ilmuvad arvutiekraanile. Reklaamid kujutavad endast
niinimetatud sponsorilinke, kirjutas Mediuutiset.
Reklaamid on FDA silmis eksitavad, kuna ei teavita piisavalt ravimitega seotud riskidest. Wall Street Journali kinnitusel on tegemist FDA esmakordse nii jõulise sekkumisega. Amet nõuab firmadelt selgitust 9. aprilliks.
USA senatis on arutlusel, kuidas
ravimifirmade poolt pakutavat täiendkoolitust tuleks tulevikus reguleerida, et
ei tekiks huvide konflikti. Lahenduseks oleks seadus, mis nõuaks ravimifirmadelt
avalikku aruandlust arstidele makstud summadest ja kingitustest.
Üle-eelmises Meditsiiniuudiste numbris
esitab Ravimiameti peadirektor Kristin Raudsepp vastu vaidlemist välistava
seisukoha, mille kohaselt ei aita retseptiravimite reklaam patsiente. Lisaks
antakse mõista, et ainsad kes võidaksid reklaami reeglite muutmisest on
ravimifirmad.