Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine
Tallinna kiirabi läks üle e-kiirabile
Tallinna kiirabi võttis pärast pikka testimisperioodi kasutusele e-kiirabi süsteemi, mille tulemusel kolis kiirabi asjaajamine paberi pealt arvutisse.
Tallinna Kiirabi juht Raul Adlase sõnul kaob e-kiirabiga palju paberitööd saatekirjadega.
Foto: ÄP: Raul Mee
Tallinna kiirabi peaarst Raul Adlas sõnas Geeniusele, et e-kiirabi kallal on arendustöö käinud juba pikalt, kuid peamine takistus oli neil süsteem kasutusele võtta selle madal töökindlus ja suur ajakulu häirete kõrvaldamisel.
Eesti Kiirabi Liidu juhatuse aseesimees Raul Adlas toob sotsiaalministeeriumile ja terviseametile saadetud pöördumises väljas, et kiirabis on aastaks 2020 puudu umbes 280 õde.
Kiirabi suudab elustada kliinilisse surma langenuid, kui kaasinimesed on rakendanud esmaseid abivõtteid, näiteks südamemassaaži. Seetõttu Tallinna kiirabi mitte ainult ei päästa elusid, vaid ka õpetab päästma: nad on võtnud sihi koolitada esmaabivõtete osas välja kõikide Tallinna gümnaasiumide noored.
Kui varem oli igal tervishoiutöötajal isiklik kittel, siis tänapäeva haiglates ja kliinikutes kasutatakse üha enam renditavaid tööriideid, mis on jagatud, kuid hügieenilised ja alati jälgitavalt hooldatud. Tööriiete korrektne hooldus on meditsiiniasutustes hädavajalik – see aitab vältida bakterite, viiruste ja muude haigusetekitajate levikut ning tagada ohutuse nii personalile kui patsientidele. Kaasaegne tehnoloogia võimaldab kogu protsessi digitaliseerida ja vähendada riske miinimumini.