• 16.03.16, 09:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

1:0 patsiendi kasuks

Patsiendi ja tervishoiuteenuse osutaja suhe on inimeste ootustes üha rohkem muutumas kliendi ja teenusepakkuja suhteks.
Kirsti Ruul, PR Partner OÜ strateegiline konsultant.
  • Kirsti Ruul, PR Partner OÜ strateegiline konsultant. Foto: Veiko Tõkman
Ilmselt ei ole kunagi varem nii palju patsiente elule päästetud või elusid elamisväärsemaks muudetud, ent järjest võimekamaks muutuv meditsiin kruvib järjest kõrgemale ka patsientide ootusi.
Suures plaanis jagunevad konfliktid kaheks: ebapiisavast suhtlemisest või suhtlemisvigadest alguse saanud konfliktid ja kaebused, mis on tingitud rahulolematusest ravitulemusega.
Inimese ja institutsiooni vastasseisus saab avalikkuse poolehoid osaks enamasti üksikisikule.
Kui patsient ise või tema lähedased saavad meediale rääkida oma versiooni konfliktist, siis tervishoiuasutustel lasub kohustus kaitsta inimese delikaatseid isikuandmeid, mis võtab võimaluse end avalikkuses kaitsta. Seega saab renomee paratamatult määritud ja enda kaitsmisel tuleb lootma jääda ainult kohtulahendile.
Paraku ei anna patsiendi näiline eduseis selles konfliktis enamasti soovitud tulemust. Ravitulemus avalikust konfliktist ei muutu. Kõike mäletav internetiruum talletab patsiendi delikaatse loo, mis selle avaldamise hetkel on relv tervishoiuteenuse osutaja vastu, ent käib inimese või tema lähedastega kaasas väga pikka aega.
Konfliktsete lugude meediakajastused ületavad sageli loo osaliste jaoks talutavuse piiri, sest enamasti ei oska inimesed oma lugusid avalikustades isiklikke järelmõjusid hinnata. Need lood võivad pinnale tõusta veel palju aastaid hiljem ning hakata mõjutama kasvõi töösuhteid või elukindlustuse pakkumisi.
Seega ei ole avalikust konfliktist võita kellelgi ning kõige ratsionaalsem viis oleks konfliktid omavahel lahendada. Inimese tervis on aga nii emotsionaalne teema, et haiglad peaksid pigem arvestama avalike kaebuste ja süüdistuste sagenemisega.
Loe samal teemal pikemalt 8. märtsi Meditsiiniuudiste paberlehest.
Autor: Kirsti Ruul PR Partner OÜ strateegiline konsultant

Seotud lood

Uudised
  • 14.03.16, 07:00
Seadus lõpetab süüdlasejahi
Tervishoiutöötajate mittesüülise vastutuse vajalikkusest räägiti mõne aasta eest palju, kuid paraku on uue riigikogu ajal tekkinud neisse aruteludesse paus. Selle aasta algul tõstsid sotsiaalministeeriumi ametnikud teema uuesti lauale.
Uudised
  • 05.04.16, 08:00
Avalik poomine meedias – lubatud või taunitav?
"Tragöödia ja rekordsuur kahjunõue", "Patsient esitas haigla vastu miljonihagi", "Luumurd lõppes surmaga", "Patsient saadeti koju. Mõne tunni pärast eluohtlikus seisus intensiivosakonda", "Vereülekanne ebaõnnestus ja patsient suri haigla töötaja tegevusetuse tõttu", on vaid üksikud pealkirjad ja tsitaadid viimastel aastatel meedias kajastatud teemadest ja artiklitest, mis kajastavad etteheiteid tervishoiutöötajatele.
Uudised
  • 12.10.16, 16:45
Raviasutusi ootab uus miljonikohustus
Sotsiaalministeeriumi laual on kohustusliku patsiendikindlustuse eelnõu, mis läheb haiglatele maksma hinnanguliselt 2–2,5 miljonit eurot aastas.
Arvamused
  • 14.03.16, 13:00
Arvamus: Kus algab ja lõpeb arsti süü?
Eesti õigussüsteem peaks arste süüdistama vähem süsteemsetes vigades, kirjutab OÜ Digitiiger jurist Peeter Riba.
  • ST
Sisuturundus
  • 08.11.24, 17:26
Kehahooldustooted, mis toetavad tervist talveperioodil
Notino ilutoodete veebipood pakub laia tootevalikut just talveperioodiks, mis aitavad talve kergemini ja tervemana vastu pidada.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Meditsiiniuudised esilehele