Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine
Kaebuste hulk kasvab iga aastaga
Ekspertiisitaotluste arv tervishoiuteenuste
kvaliteedi ekspertkomisjonile on aasta-aastalt kasvanud. Kokku esitati 2011.
aastal 128 taotlust, vajakajäämisi tuvastati 37 korral.
Kõikidest vajakajäämistest 28 olid arstliku tegevuse vead ning üheksa puudutasid töökorraldust, suhtlemist ja dokumenteerimist. Kolmel korral tegi tervishoiuteenuste kvaliteedi ekspertkomisjon (TKE) erialaseltsile soovituse arsti pädevuse kontrollimiseks, neist kaks puudutasid hambaarsti ja üks perearsti tööd.
Eesti Patsientide Esindusühing (EPE) on
saanud 50 kaebust 16 erinevas hooldusraviasutuses toimunud patsiendi
väärkohtlemise juhtumi kohta, vahendas Delfi ühingu juhataja Pille Ilvese
juttu Kuku raadio saates „Nädala tegija“.
Kaebused arstide vastu tekivad kõige
sagedamini emotsionaalsel pinnal, kui patsiendile tundub, et arst on olnud tema
suhtes hoolimatu või osavõtmatu. Probleeme tekib ka siis, kui osapooltel on
erinev arusaam tervishoiuteenuse olemusest.